Edukans-correctbook-klas

Edukans heeft mij gebeld (telemarketing)

Edukans maakt gebruik van telemarketing. Elke week gaan geïnteresseerde mensen via de telefoon in gesprek met onze supporters of geïnteresseerden om te vragen Edukans te gaan of blijven steunen. Wil je daar meer over weten? Lees dan verder.

Waarom bellen we?

Omdat structurele steun hard nodig is om kinderen en jongeren in ontwikkelingslanden toegang te geven tot goed onderwijs. Want 250 miljoen kinderen gaan wel naar school, maar leren daar veel te weinig. Overvolle klaslokalen en slecht opgeleide docenten zorgen voor onderwijs van lage kwaliteit. Veel kinderen maken om die reden hun school nooit af. Edukans zorgt onder andere voor een veilige leeromgeving, goed opgeleide docenten en betrokken ouders. Allemaal succesfactoren om een kind te laten slagen op school!

Hoe doen we dit?

Wij vinden het belangrijk om een goed gesprek te voeren met onze achterban. De manier van bellen is voor ons heel belangrijk. Geïnteresseerd en met aandacht, dat is waar het om gaat. Daarom werken we samen met enkele ervaren telemarketingbureaus die vooral voor goede doelen-organisaties werken. Voor de meeste medewerkers is dit geen bijbaan maar hun beroep.

Natuurlijk gaat er wel eens iets fout, want het is mensenwerk en we kunnen allemaal blijven leren. Om ervoor te zorgen dat de gesprekken zo prettig mogelijk verlopen, hebben we nauw contact met de bureaus en medewerkers die namens ons bellen.

Waarom wordt er om gegevens gevraagd?

Wij bellen met verschillende doeleinden en kunnen daarom verschillende gegevens vragen. Bijvoorbeeld betaal- en persoonsgegevens, zoals je naam. Zeker is dat we altijd zorgvuldig met jouw gegevens omgaan. Verwerking gebeurt direct in onze database of door middel van bestandoverdracht via een beveiligde omgeving.

Wij verwerken je gegevens conform de Europese privacywetgeving. We verstrekken deze gegevens nooit aan derden, tenzij we daartoe wettelijk worden verplicht. Het delen van persoons- en betaalgegevens is te allen tijde veilig en vertrouwd. Meer hierover lees je in onze privacy policy.

Heb je een klacht?

Telemarketing is mensenwerk. Met jouw feedback zorgen wij dat de bellers gecoacht worden op hun leerpunten. Dus heb je een klacht of compliment, geef het dan aan ons door. Het geeft ons de mogelijkheid iets te leren, uit te leggen, goed te maken of nóg beter te maken.

Je kunt je klacht op maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur telefonisch melden via 033 – 46 06 010. Of stuur ons een e-mail of brief. Vermeld bij de klacht altijd je naam, contactgegevens en waarover de klacht gaat. Dan kunnen we gericht actie ondernemen om herhaling te voorkomen. We nemen klachten meestal dezelfde werkdag in behandeling en handelen deze altijd binnen 14 dagen af. Voor complimenten hebben we geen vaste procedure, maar we horen ze graag!

Wil je niet meer gebeld worden?

Als je ons werk financieel of met tijd steunt, is er sprake van een relatie waardoor Edukans jou mag bellen. Bij sommige acties vragen wij expliciet om toestemming om je te mogen bellen. Als je hierbij je telefoonnummer achterlaat kunnen wij je bellen, ook al is er nog geen sprake van een financiële relatie. Wil je niet meer gebeld worden? Laat het ons dan weten via telefoon, e-mail of post (zie contact).

Telefoonnummers

Edukans belt met de volgende telefoonnummers:

  • 070 – 20 96 000 (na aan de deur, op straat of op evenementen)
  • 030 – 20 08 732

Social

Partners & keurmerken

  • ANBI
  • Nationale Postcode Loterij